Érzékeny fogak? Figyeljen az intő jelekre!

Hideg-meleg ételek fogyasztásakor rendszeresen fogfájás kínozza? Nyilalló érzést tapasztal túl édes vagy sós ételek evésekor? Fogmosáskor érzékeny és vérzik az ínye? Ne hagyja figyelmen kívül az intő jeleket! Ismerje meg az érzékeny fogak legjellemzőbb tüneteit, kattintson ide!

A fogérzékenység gyakori panasz a felnőtt lakosság körében. Az időszakosan fellépő fájdalom általában túl hideg vagy meleg, illetve savas ételek-italok fogyasztása után jelentkezik, de előfordul fogmosáskor vagy hideg levegő belélegzésekor is. Az éles, nyilalló fájdalom általában másodpercek alatt elmúlik, ám a valódi ok megszüntetése nélkül a tünetek nem múlnak el.

Fognyaki kopás – az alattomos betegség
Az érzékeny fog hátterében sokszor fognyaki kopás áll. Az ép fogíny (az alatta lévő kötő- és csontszövettel együtt) beborítja a fogak gyökerének külső felszínét, ezáltal védi az alatta lévő cement és dentin felszíneket a szájüregben jelentkező külső ingerektől.

A helytelen fogmosás következtében az íny visszahúzódhat, így szabaddá váli a zománc-cement terület. Ha tovább folytatódik az íny erős dörzsölése, a cement kopni kezd, utat nyitva az alatta lévő dentin állománynak, ami fogat veszélyezteti, ugyanis a fogbél begyulladhat, és csak gyökérkezeléssel lehet csak megmenteni. A fájdalom átterjedhet a környező területekre, illetve fogakra is, ami azt eredményezi, hogy a páciens sem képes tökéletesen lokalizálni a fájó fogat.

A tünetek speciális szájápoló termékekkel csökkenthetőek, ám véglegesen nem megszüntethetőek. Fontos kiemelni, hogy a kezdeti tünetek hátterében állhatnak más jellegű betegségek is, ezért érdemes minél hamarabb fogorvoshoz fordulnia fogfájás esetén.

Fogászati ügyelet az Egressy Dentalban!

Fáj a foga? Letört, begyulladt?

Hívjon minket és akár még ma sorra kerülhet!

+3670 595 5524

Célunk, hogy a felmerülő fogászati problémát lehetőség szerint azonnal megoldjuk, a kínzó fájdalomtól mielőbb megszabadítsuk Önt.

Nálunk nincs sürgősségi felár és konzultációs díj, amennyiben a kezelés még aznap elkezdődik.

Fogászati ügyeletünk minden hétköznap 8-20 óra között fogad pácienseket a szabad helyek függvényében.

Előzetes bejelentkezés szükséges, így akár perceken belül sorra kerülhet.

Rendelőnk előtt mindig talál parkolóhelyet is, amennyiben autóval érkezik. Az 1140-es övezetben munkanapokon 8–18 óra között fizetendő várakozási díj 265 forint/óra.