Jelenleg: Nyitva vagyunk! (08:00 - 20:00)

Mikor szükséges a gyökérkezelés?

A gyökérkezelés egy köztes megoldás, amelyhez abban az esetben fordulnak a fogorvosok, ha a fogbél szuvasodás vagy baleset következtében elhal. Tünetei lehetnek: heves fájdalominger hideg étel vagy ital fogyasztása esetén, nappali tompa, éjszakai heves fájdalom. Előfordulhat a fog környékén erős, lüktető vagy feszítő érzés, ráharapási érzékenység, súlyosabb esetben pedig az arc is megdagadhat

Akkor is szükséges a gyökérkezelés, ha a fog panaszmentes, ám olyan nagy kiterjedésű szuvasodás van benne, amely a fog tisztításakor eléri a fogbélkamrát.

A gyökérkezelés menete

A gyökérkezelést természetesen minden esetben megelőzi a fog és környezete állapotát felmérő röntgenvizsgálat. Ezután helyi érzéstelenítésben fúróval eltávolítjuk a szuvas fogrészeket, és megnyitjuk a fogbélkamrát (pulpakamrát). A nyíláson át elillannak az addig fájdalmas feszítést okozó gázok, és megkezdődhet a pulpakamrának és a gyökércsatornának a kezelése. A beavatkozás során a különböző vastagságú és felületi kiképzésű gyökérkezelő eszközökkel óvatosan eltávolítjuk az elhalt, illetve gyulladásban lévő idegeket és ereket. Az összes csatorna feltárása és a kitisztítása után fertőtlenítő folyadékkal történő átöblítés és kiszárítás következik. Szükség esetén helyi gyógyszeres kezelésre is szükség van. Nagyon indokolt esetben a gyökércsatornákat néhány napra nyitva is lehet hagyni, hogy a kóros folyadékképződmények maradéktalanul eltávozhassanak.

Végül, ha a fog tünetmentessé vált, el lehet végezni a gyökértömést is. Ilyenkor az érzéstelenítés akár el is hagyható, mivel a fog már nem tartalmaz élő idegeket. A gyökértömő anyag kitölti a pulpakamrát, a gyökércsatornát egészen annak a csúcsáig, hermetikusan lezárva azt a baktériumok elől. A frissen gyökértömött fogak ráharapásra érzékenyek lehetnek, de ez néhány nap alatt elmúlik.

A gyökértömést követően kerül sor a koronai szuvasodásos felszín tömő anyaggal való kitöltésére, ami általában még csak ideiglenes tömés. Amennyiben a fog panaszmentes lesz, a fogat végleges töméssel vagy felépítést követően koronával állítjuk helyre.